Chytrý úřad
Co to je chytrý úřad? To je mít na úřadě chytré, odborně vzdělané lidi a chytré pomůcky pro ně. Nebojte se realizovat novinky, které vám úřad zkvalitní, zefektivní, zrychlí a společně tak vytvoří "chytrý úřad", který bude kvalitní základnou pro chytře fungující město ve všech svých oblastech.
Fosy - Oznamovací systém
Máme pro vás připravenu implementaci oznamovacího systému, kdy připravíme potřebné podklady pro informování všech zainteresovaných stran (směrnice, informace na webu, proškolení - seznámení zaměstnanců s problematikou) a zároveň jsme připraveni převzít agendu v pozici příslušné osoby (máme vytvořen i vlastní softwarový nástroj). To vše ale platí v případě, že v dohledné době chcete vše vyřešit jednoduše, elegantně, kompletně a s přijatelnými náklady (ceník níže).
Kybernetická a informační bezpečnost obce
"Víceúrovňové zhodnocení KIB" je služba, která za pomoci různých technik poskytuje základní obraz o stavu kybernetické a informační bezpečnosti v organizaci. Rozsah zhodnocení je možné přizpůsobit aktuálním potřebám organizace pomocí volitelných částí.
Výstupem ze zhodnocení stavu bezpečnosti je závěrečná zpráva, která obsahuje zejména popis a zhodnocení celkového stavu bezpečnosti, seznam identifikovaných zjištění (včetně určení jejich závažnosti) a generický návrh opatření a kompletní dokumentaci pro danou organizaci.
Můžete pro začátek zkusit třeba základní penetrační test (zdarma), jehož cílem je ověření úrovně bezpečnosti hodnoceného systému metodou simulovaného hackerského útoku. Jde o útok (bez poškození) etickým hackerem s cílem identifikovat zranitelnosti vašich webových stránek, infrastruktury sítě, webových aplikací a internetových služeb, může odhalit někdy až fatální nedostatky.
Poradenské služby v oblasti zákonných povinností měst a obcí
Nechte si zkontrolovat, jak dodržujete zákon o obcích, zda máte správně usnesení, zápisy z jednání a zasedání nebo dokumenty týkající se nakládání s majetkem (záměry, schvalování apod.) nebo jak plníte povinnosti ohledně úřední desky a zákona č. 106.
Z provedených kontrol víme, že se často chybuje jen setrvačným dodržováním starých postupů.
Nabízíme vám metodické poradenství v oblasti zákonných povinností měst a obcí spočívající v odborné pomoci kontroly a úpravy zákonných povinností prostřednictvím připravené metodiky. Metodická pomoc probíhá kontrolou webových stránek, tak na místě se všemi zainteresovanými stranami. Výstupem je dokument, který zhodnotí připravenost na případnou kontrolu samostatné působnosti. Tuto službu nemusíte nutně použít „až, když přijde kontrola“. Je k dispozici pro všechny, kteří chtějí mít vše v pořádku i průběžně.
Funkce pověřence pro GDPR
Nabízíme služby:
- Outsourcing pozice Pověřence
- Sledování souladu vnitřní praxe organizace s právní úpravou ochrany osobních údajů
- Kontrola, úprava a nastavení potřebných dokumentů pro řádné dodržování zákona
- Poradenství při provádění posouzení vlivu na ochranu osobních údajů podle zákona č. 110/2019 Sb., Zákon o zpracování osobních údajů a Obecného nařízení o ochraně osobních údajů - GDPR
- Komunikace se subjekty údajů
- Komunikace s Úřadem pro ochranu osobních údajů
- Poradenství pro pracovníky, kteří zpracovávají osobní údaje
- Odborné poradenství při úpravách procesů a postupů
- Podpora při vzdělávání pracovníků, kteří zpracovávají osobní údaje
- Podpora vedoucích pracovníků
- Poradenství při komunikaci a dodavateli ICT
Směrnice pohledávek
Nabízíme vám vytvoření Směrnice pro pohledávky, který může být dokumentem vydaným tajemníkem úřadu nebo radou obce. Dokument je jakousi „kuchařkou“ pro všechny zaměstnance, kteří se zabývají pohledávkami v jakémkoliv stádiu. Směrnice pro správu pohledávek musí odpovědět na otázky: kdo, co, kdy, jak a proč.
Každý úřad a obec je jiná. Proto je nutné provést analýzu stávajícího stavu na místě, prodiskutovat tuto situaci se všemi zainteresovanými stranami a připravit směrnici „na míru“ danému úřadu či obci. Směrnice je v rámci E-Úřadu pak automaticky ročně aktualizována podle platné legislativy nebo změny v procesu u objednatele.
Rating ekonomické kondice měst a obcí
Finanční stabilita municipalit je důležitým faktorem, který je třeba brát v úvahu při rozhodování o investicích do obcí a měst. Stabilní obce a města jsou schopny poskytovat kvalitní veřejné služby a jsou atraktivní pro investory. Starostům a představitelům obcí vyhodnocení přinese informaci o tom jak jejich město či obec hospodařila v předchozím období a případně na jaké klíčové ukazatele se mají zaměřit.
K dispozici tak dostanete přehledný dokument, který můžete prezentovat na různých setkáních, nechat jej otisknout do místních novin, případně zveřejnit na webových stránkách obce nebo města. Vystavíme vám také certifikát o provedeném ratingu.
Jak s ratingem naložíte již je na Vašem rozhodnutí. I nepříznivý rating může napomoci budoucímu zlepšování.
Výpočet predikce daní pro obce
Vyčíslit možné daňové příjmy obce pro příští období je s ohledem na nejisté ekonomické i jiné okolnosti v roce 2024 značně obtížné. Navíc v roce 2024 vývojem sdílených daní značně zamával konsolidační balíček vlády. Nevíte si rady?
Máme pro Vás pomůcku pro výpočet sdílených daní pro rok 2025 i sestavení střednědobého výhledu rozpočtu obce pro období let 2026 - 2027. Současně pro Vás i zaktualizujeme odhad vývoje daňových příjmů letošního roku.
Obdržíte predikci daňových příjmů CATANIA pro rok 2025 a období let 2026 - 2027 v členění rozpočtové skladby. Současně obdržíte predikci MFČR pro plění sdílených daní pro municipality a statistiku vývoje sdílených daní v minulosti. Aktualizovali jsme i odhad roku 2024.
Hodnocení finanční kondice příspěvkových organizací
Zákon ukládá zřizovateli pravidelně kontrolovat hospodaření zřízených příspěvkových organizací. Kontrola je zpravidla prováděna na základě schvalování účetní závěrky za uplynulý kalendářní rok. Hodnocení CATANIA nabízí komplexní vyhodnocení desítek ukazatelů ve střednědobém horizontu.
Vyhodnocení finančního zdraví a zadluženosti organizace a vyhodnocení hospodaření příspěvkové organizace dle ukazatelů likvidity, rentability, financování a zadluženosti, ale také finanční aktivity organizace.
Současně organizaci zařadíme na ratingové škále, která umožní porovnání s jinými příspěvkovými organizacemi.
Studie odpadového hospodářství
Zajištění nakládání s komunálními odpady je jedním z hlavních úkolů při zabezpečování chodu obce, a proto každá obec by měla přistupovat k odpadové problematice aktivně a zodpovědně. Odpadové hospodářství je v obcích většinou řešeno obecně závaznými vyhláškami, které vycházejí z platné legislativy. A právě nově přijatý zákon č. 541/2020 Sb., o odpadech podstatně ovlivnil odpadové hospodářství obcí a to i v následujících letech.
Úkolem studie je nalézt rezervy ve stávajícím systému nakládání s komunálními odpady a stanovit nové cíle, způsoby a postupy. Snahou takové studie je dosáhnout co nejnižšího podílu směsného komunálního odpadu a snížit tak finanční dopad produkce odpadů na obyvatele a obce samotné. Taková studie rahrnuje i revize stávajících OZV a návrhy na optimální řízení místních poplatků.
Strategické plánování obcí a měst
Obec pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů. Strategický plán pak obci umožňuje lépe hospodařit s finančními prostředky určenými na rozvoj obce i lépe využívat vnitřní zdroje a potenciál obce.
Strategický plán, tedy výsledek procesu strategického plánování, zjednodušeně řečeno stanovuje cíle, termíny a cesty, jak cílů co nejefektivněji dosáhnout.
V rámci projektu "Strategické plánování obcí a měst" se zaměřujeme primárně na strategické plánování ve veřejné správě, tedy na úrovni obcí, měst, krajů, státu příp. na mezinárodní úrovni.