VAROVÁNÍ: Od 1.1.2021 novely zákonů! Tentokrát ohledně odpadů a upozornění na daňový nedoplatek.

Místní poplatky v praxi

9.11.2021 PRAHA

Už jen dva systémy:
Poplatek za obecní systém odpadového hospodářství a poplatek za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci. Ruší se využívaný institut úhrady na základě smlouvy. Jak se na to připravit?

Máme pro vás řešení 

Na školení v Praze 9.11. 2021 probereme jak se vyhnout chybám při zavedení, stanovení a správu místních poplatků na obcích a dáme praktický návod na jejich správné procesní řízení.

Co budeme mimo jiné probírat:

  • Úvod do problematiky a přehled pojmů
  • Dopady novelizací zákona o místních poplatcích v roce 2020 a 2021.
  • Poznatky z praxe - problémy a výhody.
  • Jednotlivé druhy poplatků
  • Nové pojetí poplatku za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů.
  • Pokuta za nesplnění povinnosti nepeněžité povahy a pořádková pokuta.
  • Placení místních poplatků, ohlašovací povinnosti.
  • Vynucení ohlašovací povinnosti.
  • Důležité náležitosti OZV ve vztahu k poplatníkům nebo plátcům.
  • Zásadní stanoviska k problematice stanovení a placení místních poplatků.
  • Významná novela zákona od 1.1.2021. Zcela nová úprava poplatků za komunální odpad. Dvě možnosti poplatku - za obecní systém odpadového hospodářství a za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci. Hlavní odlišnosti obou variant a jejich význam pro praxi.
  • Správné vyměření poplatku dle stávajících situací (nezaplaceno včas, ve správné výši, vstup dlužníka do insolvence, vězení apod.).
  • Nemožnost navýšení poplatku.
  • Vyhledávací činnost správce poplatku (daně).
  • Správný postup při přechodu poplatkové povinnosti nezletilého na zákonné zástupce.
  • Možnost odvolání a postup správce daně.
  • Placení poplatku (identifikace platby, pořadí úhrady daně, evidence, posečkání, povolení splátek, vrácení platby apod.).
  • Jednání s dlužníkem a upozornění na daňový nedoplatek - novela daňového řádu od 1.1.2021.
  • Postup při vymáhání nedoplatků.

Podkladové materiály je možné stáhnout ZDE.

Školení je akreditováno MV: AK/PV-120/2019; AK/VE-68/2019

V případě jakýchkoliv dotazů nás kontaktujte na:  sekretariat@catania.cz / 605 350 120

Komu je školení určeno a kde to bude 

Všem pracovníkům, kteří mají na starosti agendu místních poplatků. Školení bude probíhat živě v zasedací místnosti.

Hlavní sál Úřadu Městské části Praha 18
Bechyňská 639, 19900 Praha 9

Lektor 

Mgr. Vlastimil Veselý, MBA, LL.M. se již více jak 20 let pohybuje v oblasti veřejné správy, kde se aktivně věnuje problematice řízení pohledávek obcí se zaměřením jak na státní správu (místní poplatky, daňový řád, dělená správa, správní právo, insolvenci) tak i na samosprávu (pohledávky z pronájmů, procesní řízení). Nyní je na pozici výkonného ředitele společnosti CATANIA GROUP s.r.o. Vykonává také poradenskou a přednáškovou činnost pro města a obce, svazky obcí, mikroregiony, DSO, a to především v oblastech daňového řízení, insolvence, exekuce a řízení pohledávek. Věnuje se také publikační a metodické činnosti.

Přínosné školení a super zareagování v této nelehké situaci 🙂
Martina J.
Vzhledem k situaci, která panuje po celém světě, jste to i tak dotáhli k dokonalosti.
Kateřina V.
Vše bylo v pořádku, zejména jak lektor obratem reagoval na dotazy 🙂
Karolína V.
Měla jsem z toho obavy, ale byla jsem mile překvapena, určitě doporučím dalším.
Jitka B
Vyhovoval mi kurz online stylem - lépe jsem se soustředila v klidu z domova a dokonce 3 děti doma 🙂 a o přestávkách - 2 vyprané pračky 🙂
Veronika Č.
První on-line školení a musím říct, že všechno fungovalo bezvadně
Věra B.
Školení bylo super, nemusím nikam jezdit.
Alena H.
Bylo to super a těším se na další školení ať už osobně nebo videokonferencí.
Jana P.
Děkuji Vám za včasnou reakci na současnou situaci a za skvěle připravenou videokonferenci.
Pavla Š.
Líbí se mi systém školení na dálku, preferovala bych i do budoucna, úspora peněz, času....
Věra K.
Všechno bylo v pořádku, jediné co chybělo byly chlebíčky 😀
Hana T.
Trošku jsem se toho on-line školení obávala, ale super řešení pro současný stav.
Miroslava S.
Webinář, který jsem s vaší společností absolvala byl velmi poutavý a velice zdařilý. Absolvovala jsem již více webinářů od různých společností, ale tento byl nejlepší a to nejen ve výběru lektora, ale i celkového zajištění.
Ivana U.
On line školení jsem se zúčastnila poprvé a vše mi přišlo dobře zorganizované a zabezepčené.
Stanislava M.
vše, školení tímto způsobem mi vyhovuje lépe, než prezenční, ráda bych, aby i po období COVID byla tahle možnost.
Martina H.
Děkujeme a určitě zůstaňte u občasného online školení i do budoucna! Nám velice vyhovuje.
Vladislava V.

Uvidíme se 9.11. od 9:00 do 15:00, to je za:


Praha 1870 Kč

Bonusy...

Každý nový účastník může získat ZDARMA:

  • audit pohledávek v ceně 1990 Kč. 

...a navíc

Pokud zjistíte, že tento webinář nebyl pro vás, vrátíme vám peníze bez jediné otázky.


Objednávkový formulář

Praha: Jsem úředník dle zákona č. 312/2002 sb.

POZOR: do "Poznámky" ve formuláři prosím zadejte email, jméno, příjmení, datum a místo narození všech účastníků školení a rozlišení na referenta a vedoucího pro připravení osvědčení!

Objednávkový formulář

Praha: Nejsem úředník dle zákona č. 312/2002 sb.

POZOR: do "Poznámky" ve formuláři prosím zadejte email, jméno, příjmení, datum a místo narození všech účastníků školení a rozlišení na referenta a vedoucího pro připravení certifikátu!