VAROVÁNÍ: Nebuďte pozadu a přijďte na odborné semináře a diskuzi na aktuální téma!
DAŇOVÝ SPECIÁL
pro vedoucí pracovníky Finančních odborů a oddělení
13. - 16. 6. 2022
OMEZENÍ, NEDOSTATEK FINANCÍ, NOVELA DAŇOVÉHO ŘÁDU, NOVELA ZÁKONA O MÍSTNÍCH POPLATCÍCH, DOTACE, UTEČENCI, ROZPOČET, PORUŠENÍ ROZPOČTOVÉ KÁZNĚ.
To teď slýcháte stále častěji, a města budou muset v blízké budoucnosti řešit každou korunu do rozpočtu. Jak to udělat, aby bylo vše bez problémů pro vás i klienty? Co tak získat přehled, ujasnit si postupy a sjednotit procesy!
Máme pro vás řešení
DAŇOVÝ SPECIÁL 2022
Termín a místo konání:
13. - 16. červen 2022
Hotel U Jezera, U Jezera 767
281 51 Velký Osek
GPS pozice: 50°5'40.25"N,15°10'54.86"E
Lektoři: Mgr. Vlastimil Veselý, MBA, LL.M.; Ing. Ladislav Toman, MPA; Ing. Jan Mareš, MPA
Akreditace Ministerstva vnitra
Každý účastník obdrží osvědčení podle témat (bloků) absolvovaných z výběru:
1. Místní poplatky v praxi
2. Rozpočet města a obce
3. Daňový řád v souvislostech
4. Poskytování dotací se zaměřením na dotace poskytované z rozpočtu ÚSC
5. Obce a dlužník v insolvenci
Program semináře:
Pondělí 13. června 2022:
12:00 – 13:00 – Příjezd a ubytování účastníků
13:00 – 18:00 – První tematický blok
18:00 – 19:00 – Konzultační blok
19:00 – 20:00 – Večeře
20:00 - ? – Volný program s možnými konzultacemi
Úterý 14. června 2022:
07:00 – 08:30 – Snídaně
09:00 – 12:00 – Druhý tematický blok
12:00 – 13:00 – Oběd
13:00 – 15:00 – Pokračování druhého tematického bloku
15:00 – 19:00 – Třetí tematický blok
19:00 – 20:00 – Večeře
20:00 - ? – Volný program s možnými konzultacemi k druhému a třetímu bloku
Středa 15. června 2022:
07:00 – 08:30 – Snídaně
09:00 – 12:00 – Čtvrtý tematický blok
12:00 – 13:00 – Oběd
13:00 – 15:00 – Pokračování čtvrtého tematického bloku
15:00 – 19:00 – Pátý tematický blok
19:00 – 20:00 – Večeře
20:00 - 22:00 - Konzulzační blok ke čtvrtému a pátému tématu
Oficiální ukončení DAŇOVÉHO SPECIÁLU
22:00 - ? – Volný program s možnými konzultacemi
Čtvrtek 16. června 2022
07:00 – 09:00 – Snídaně
09:00 – 10:00 – Odjezd účastníků
V rámci celého programu bude probíhat diskuse ke sjednocení praxe.
Po celou dobu odborného programu bude nejen o přestávkách k dispozici
občerstvení (káva, čaj, voda, koláč, chlebíček apod.).
Vybraná témata z jednotlivých kurzů – mohlo by Vás zajímat!
Místní poplatky v praxi
· Dopady novelizací zákona o místních poplatcích v roce 2020 a 2021
. Dopady nových postupů odpadového hospodářství v roce 2022 a jejich úskalí
· Důležité náležitosti OZV ve vztahu k poplatníkům nebo plátcům
· Nemožnost navýšení poplatku
. Připravovaná novela zákona o místních poplatcích na rok 2024
Příprava a sestavení rozpočtu 2023
· Příjmy a výdaje rozpočtu 2022, jejich stanovení a konkrétní příklady
· Kompetence zastupitelstva a rady města
· Interní pravidla k přípravě rozpočtu
Ekonomický vývoj a daňová predikce
· Ekonomický vývoj a vybrané ukazatele – ČR, Evropa a svět
· Hospodaření a daňová predikce měst a obcí v ČR
Rozpočtový proces
· Interní pravidla pro změny rozpočtu
· Příklady rozpočtů vybraných měst a obcí
· Uživatelsky optimální podoba rozpočtu
· Rozpočtové provizórium
Daňový řád v souvislostech
· Dopad novely zákona od 1.1.2021 - upozornění na daňový nedoplatek
· Doručování a jeho účinky, možnosti vyslovení neúčinnosti doručení.
· Mlčenlivost - zásadní judikatury a použití v praxi.
Vybrané okruhy z financí měst a obcí
· Participativní rozpočet
· Zveřejňování informací dle 250ky a v registru smluv
· Sociální fond města
Zhodnocení a práce s finančními prostředky měst a obcí
· Rozdělení prostředků města
· Možnosti zhodnocení
Poskytování dotací se zaměřením na dotace poskytované z rozpočtu ÚSC
· Dotace a návratná finanční výpomoc
· Porušení rozpočtových pravidel
· Aktuální postupy a judikatura
Obec a dlužník v insolvenci
· Přihlašování jednotlivých pohledávek do insolvence
· Insolvence a daňové řízení, exekuce, odpisy apod.
· Novely zákona - poslední 1.6.2022 !
· Aktuální postupy a judikatura - možnost přihlašování pokut do insolvence!
V případě jakýchkoliv dotazů nás kontaktujte na: sekretariat@catania.cz / 605 350 120
Komu je tento "Speciál" určen
Všem vedoucím pracovníkům finančních odborů či oddělení, kteří mají na starosti některou z uvedených témat nebo chtějí získat přehled o tématice a zdokonalit se v řízení svých podřízených. Všem, kdo mají na starosti jednu nebo více agend uvedených v nabídce.
Lektoři
Mgr. Vlastimil Veselý, MBA, LL.M. se již více jak 20 let pohybuje v oblasti veřejné správy, kde se aktivně věnuje problematice řízení pohledávek obcí se zaměřením jak na státní správu (místní poplatky, daňový řád, dělená správa, správní právo, insolvenci) tak i na samosprávu (pohledávky z pronájmů, procesní řízení). Nyní je na pozici výkonného ředitele společnosti CATANIA GROUP s.r.o. Vykonává také poradenskou a přednáškovou činnost pro města a obce, svazky obcí, mikroregiony, DSO, a to především v oblastech daňového řízení, insolvence, exekuce a řízení pohledávek. Věnuje se také publikační a metodické činnosti.
Ing. Ladislav Toman, MPA se již 10 let pohybuje v oblasti finanční problematiky. Působil jako učitel ekonomických předmětů v Českých Budějovicích či manažer logistiky a správy majetku. Od roku 2015 zastává pozici vedoucího finančního oddělení Města Písek. Vykonává také přednáškovou činnost pro města a obce, svazky obcí, mikroregiony, DSO, a to především v oblastech rozpočtu a financování měst a obcí.
Ing. Jan Mareš, MPA pracuje na magistrátu města Chomutova od roku 2001, z toho od roku 2002 jako vedoucí odboru ekonomiky. V rámci odborné praxe je již přes 10 let členem Finanční komise Svazu měst a obcí České republiky, kde se mj. podílel i na tvorbě Příručky pro člena zastupitelstva obce 2018. Od roku 2005 je členem Pracovní skupiny Finance, při Benchmarkingové iniciativě 2003, kde je od roku 2015 lídr pracovní skupiny finance a metodik finančních agend a analytik finančních a ekonomických procesů. Věnuje se i ratingovému hodnocení finanční a ekonomické kondice měst a obcí. Působí rovněž v několika pracovních a poradních skupinách ministerstva financí a ministerstva vnitra.
Cena za 5 akreditovaných kurzů včetně ubytování a stravy
(pondělí až čtvrtek) je 12.990 Kč
Cena v rámci studijního programu MPA je 19.990 Kč
Cena za dva pracovníky z jedné obce (mimo zařazení do studijního programu MPA) je 19.990 Kč
POZOR - omezený počet míst PŘIHLAŠTE SE TEĎ!
Bonusy...
Každý nový účastník může získat ZDARMA:
- audit pohledávek v ceně 1990 Kč.
...a navíc
Naše kurzy jsou účastníky hodnoceny jako vysoce kvalitní.
Objednávkový formulář
Jsem úředník dle zákona č. 312/2002 sb.
POZOR: do "Poznámky" ve formuláři prosím zadejte email, jméno, příjmení, datum a místo narození všech účastníků školení a rozlišení na referenta a vedoucího pro připravení Certifikátu!