VAROVÁNÍ: Nové postupy při exekucích ovlivní procesní řízení v obcích!

Daňová exekuce v praxi - webinář

13.5.2025 ONLINE

Připravovaná novela daňového řádu pro druhé pololetí roku 2025 změní zásadně postupy při daňových exekucích. Je tedy vhodné se do této doby zaměřit na správné procesní řízení daňové exekuce u městských a obecních úřadů a vymoci co nejvíce finančních prostředků do obecních rozpočtů. 

Máme pro vás řešení 

Na online webináři 13.5.2025 probereme jak se vyhnout chybám při řešení pohledávek na obcích a dáme praktický návod na jejich správné procesní řízení. V druhé polovině roku 2025 to bude už jinak!

Co budeme tedy mimo jiné probírat:

  • Úvod do problematiky, přehled pojmů a směrnic
  • Záklaní rozdělení pohledávek, tvorba směrnice 
  • Důraz na exekuční titul
  • Základní registry a používání informací
  • Kdo je povinen vám sdělit informace a jaké (banka, zaměstnavatel, úřad práce, apod.)
  • Prohlášení o majetku a jeho praktické využití
  • Využívání jiných zdrojů k získání informací
  • Automatizace procesu pomocí RPA
  • Vztah k občanskému soudnímu řádu při exekuci
  • Rozhodnutí zda daňová exekuce či soudní exekutor - judikatura
  • Rozhodnutí o způsobu vymáhání 
  • Bagatelní pohledávky a jejich řešení
  • Nařízení daňové exekuce
  • Jednotlivé způsoby daňové exekuce - postup při vlastní exekuci
  • Přeplatky v rámci exekuce
  • Exekuční náklady
  • Posekání a rozložení na splátky
  • Odklad a zastavení daňové exekuce
  • Exekuce při nebo po oddlužení? Jde to!
  • Co s nedobytnými pohledávkami
  • Promlčení, odpis a prekluze exekuovaných pohledávek
  • Zásadní nálezy ústavního a nejvyššího správního soudu
  • Aktuální judikatura a metodika daňové exekuce
  • Vše s odkazem na zákon 280/2009 Sb., daňový řád, v praktických ukázkách a na modelových případech.

Program je akreditován MV: AK/I-36/2010

V případě jakýchkoliv dotazů nás kontaktujte na:  sekretariat@catania.cz / 605 715 060

Komu je školení určeno a kde to bude 

Všem pracovníkům, kteří mají na starosti agendu správy a vymáhání  pohledávek podle daňového řádu - v přenesené působnosti (místní poplatky, správní poplatky, náklady řízení,  pokuty apod.). Školení bude probíhat živě v zasedací místnosti a zároveň bude i vysíláno online formou webináře.

ONLINE U VAŠICH POČÍTAČŮ

Pozvánka

Lektor 

Mgr. Vlastimil Veselý, MBA, LL.M. se již více jak 20 let pohybuje v oblasti veřejné správy, kde se aktivně věnuje problematice řízení pohledávek obcí se zaměřením jak na státní správu (místní poplatky, daňový řád, dělená správa, správní právo, insolvenci) tak i na samosprávu (pohledávky z pronájmů, procesní řízení). Nyní je na pozici výkonného ředitele společnosti CATANIA GROUP s.r.o. Vykonává také poradenskou a přednáškovou činnost pro města a obce, svazky obcí, mikroregiony, DSO, a to především v oblastech daňového řízení, insolvence, exekuce a řízení pohledávek. Věnuje se také publikační a metodické činnosti.

Přínosné školení a super zareagování v této nelehké situaci 🙂
Martina J.
Vzhledem k situaci, která panuje po celém světě, jste to i tak dotáhli k dokonalosti.
Kateřina V.
Vše bylo v pořádku, zejména jak lektor obratem reagoval na dotazy 🙂
Karolína V.
Měla jsem z toho obavy, ale byla jsem mile překvapena, určitě doporučím dalším.
Jitka B
Vyhovoval mi kurz online stylem - lépe jsem se soustředila v klidu z domova a dokonce 3 děti doma 🙂 a o přestávkách - 2 vyprané pračky 🙂
Veronika Č.
První on-line školení a musím říct, že všechno fungovalo bezvadně
Věra B.
Školení bylo super, nemusím nikam jezdit.
Alena H.
Bylo to super a těším se na další školení ať už osobně nebo videokonferencí.
Jana P.
Děkuji Vám za včasnou reakci na současnou situaci a za skvěle připravenou videokonferenci.
Pavla Š.
Líbí se mi systém školení na dálku, preferovala bych i do budoucna, úspora peněz, času....
Věra K.
Všechno bylo v pořádku, jediné co chybělo byly chlebíčky 😀
Hana T.
Trošku jsem se toho on-line školení obávala, ale super řešení pro současný stav.
Miroslava S.
Webinář, který jsem s vaší společností absolvala byl velmi poutavý a velice zdařilý. Absolvovala jsem již více webinářů od různých společností, ale tento byl nejlepší a to nejen ve výběru lektora, ale i celkového zajištění.
Ivana U.
On line školení jsem se zúčastnila poprvé a vše mi přišlo dobře zorganizované a zabezepčené.
Stanislava M.
vše, školení tímto způsobem mi vyhovuje lépe, než prezenční, ráda bych, aby i po období COVID byla tahle možnost.
Martina H.
Děkujeme a určitě zůstaňte u občasného online školení i do budoucna! Nám velice vyhovuje.
Vladislava V.
Přednáška na velmi vysoké úrovni, přednášející odborně vykládal danou tématiku. Příjemné prostředí a občerstvení.
Klára H.
Profesionalita lektora, velká odbornost, prostor pro dotazy, výtečné občetstvení, celkově příjemné prostředí a organizace kurzu.
Lenka H.
Super školení, je pro mě přínosem. Líbí se mi, že školení je formou diskuze, školitel v průběhu školení uvádí a vysvětluje příklady z praxe. Velmi poučné.
Jana S.
Velmi kladně hodnotíme vstřícnost a ochotu diskutovat s lektorem. Velmi kvalitní kurz.
Dana R.
Zúčastňuji se pravidelně, jsem též odběratelem VIP webových stránek - skvělá pomoc pro nás pracovníky pohledávek
Jana P.
Vaše společnost nabízí témata, která využiji při své práci:)
Jana K.
Všechna témata potřebná k mé práci najdu v nabídce Vašich školení. Moc děkuji
Radka J.
Školení bylo skvělé, praktické, velmi dobře připravené, školitel dokázal zaujmout po celou dobu.
Karin K.

Uvidíme se 13.5. od 9:00 do 13:00, to je za:


Online webinář 2390 Kč

Bonusy...

Každý nový účastník (obec) může získat ZDARMA:

Malý audit finančního hodnocení obcí v hodnotě 1.990 Kč
V případě zájmu vyplňte formulář zde.

...a navíc

Pokud zjistíte, že tento webinář nebyl pro vás, vrátíme vám peníze bez jediné otázky.

Objednávkový formulář

Online: Jsem úředník dle zákona č. 312/2002 sb.

POZOR: do "Poznámky" ve formuláři prosím zadejte EMAIL (na tento email dorazí pozvánka na webinář, může se tedy jednat i o soukromý email, pokud se budete chtít k webináři přihlásit z domova) jméno, příjmení, datum a místo narození všech účastníků školení a rozlišení na referenta a vedoucího pro připravení Certifikátu!

Objednávkový formulář

Online: Nejsem úředník dle zákona č. 312/2002 sb.

POZOR: do "Poznámky" ve formuláři prosím zadejte EMAIL (na tento email dorazí pozvánka na webinář, může se tedy jednat i o soukromý email, pokud se budete chtít k webináři přihlásit z domova) jméno, příjmení, datum a místo narození všech účastníků školení a rozlišení na referenta a vedoucího pro připravení Certifikátu!