VAROVÁNÍ: Nové postupy při exekucích ovlivní procesní řízení v obcích!
Daňová exekuce v praxi - webinář
13.5.2025 ONLINE
Připravovaná novela daňového řádu pro druhé pololetí roku 2025 změní zásadně postupy při daňových exekucích. Je tedy vhodné se do této doby zaměřit na správné procesní řízení daňové exekuce u městských a obecních úřadů a vymoci co nejvíce finančních prostředků do obecních rozpočtů.
Máme pro vás řešení
Na online webináři 13.5.2025 probereme jak se vyhnout chybám při řešení pohledávek na obcích a dáme praktický návod na jejich správné procesní řízení. V druhé polovině roku 2025 to bude už jinak!
Co budeme tedy mimo jiné probírat:
- Úvod do problematiky, přehled pojmů a směrnic
- Záklaní rozdělení pohledávek, tvorba směrnice
- Důraz na exekuční titul
- Základní registry a používání informací
- Kdo je povinen vám sdělit informace a jaké (banka, zaměstnavatel, úřad práce, apod.)
- Prohlášení o majetku a jeho praktické využití
- Využívání jiných zdrojů k získání informací
- Automatizace procesu pomocí RPA
- Vztah k občanskému soudnímu řádu při exekuci
- Rozhodnutí zda daňová exekuce či soudní exekutor - judikatura
- Rozhodnutí o způsobu vymáhání
- Bagatelní pohledávky a jejich řešení
- Nařízení daňové exekuce
- Jednotlivé způsoby daňové exekuce - postup při vlastní exekuci
- Přeplatky v rámci exekuce
- Exekuční náklady
- Posekání a rozložení na splátky
- Odklad a zastavení daňové exekuce
- Exekuce při nebo po oddlužení? Jde to!
- Co s nedobytnými pohledávkami
- Promlčení, odpis a prekluze exekuovaných pohledávek
- Zásadní nálezy ústavního a nejvyššího správního soudu
- Aktuální judikatura a metodika daňové exekuce
- Vše s odkazem na zákon 280/2009 Sb., daňový řád, v praktických ukázkách a na modelových případech.
Program je akreditován MV: AK/I-36/2010
V případě jakýchkoliv dotazů nás kontaktujte na: sekretariat@catania.cz / 605 715 060
Komu je školení určeno a kde to bude
Všem pracovníkům, kteří mají na starosti agendu správy a vymáhání pohledávek podle daňového řádu - v přenesené působnosti (místní poplatky, správní poplatky, náklady řízení, pokuty apod.). Školení bude probíhat živě v zasedací místnosti a zároveň bude i vysíláno online formou webináře.
ONLINE U VAŠICH POČÍTAČŮ
Lektor
Mgr. Vlastimil Veselý, MBA, LL.M. se již více jak 20 let pohybuje v oblasti veřejné správy, kde se aktivně věnuje problematice řízení pohledávek obcí se zaměřením jak na státní správu (místní poplatky, daňový řád, dělená správa, správní právo, insolvenci) tak i na samosprávu (pohledávky z pronájmů, procesní řízení). Nyní je na pozici výkonného ředitele společnosti CATANIA GROUP s.r.o. Vykonává také poradenskou a přednáškovou činnost pro města a obce, svazky obcí, mikroregiony, DSO, a to především v oblastech daňového řízení, insolvence, exekuce a řízení pohledávek. Věnuje se také publikační a metodické činnosti.
Uvidíme se 13.5. od 9:00 do 13:00, to je za:
Online webinář 2390 Kč
Bonusy...
Každý nový účastník (obec) může získat ZDARMA:
Malý audit finančního hodnocení obcí v hodnotě 1.990 Kč
V případě zájmu vyplňte formulář zde.
...a navíc
Pokud zjistíte, že tento webinář nebyl pro vás, vrátíme vám peníze bez jediné otázky.
Objednávkový formulář
Online: Jsem úředník dle zákona č. 312/2002 sb.
POZOR: do "Poznámky" ve formuláři prosím zadejte EMAIL (na tento email dorazí pozvánka na webinář, může se tedy jednat i o soukromý email, pokud se budete chtít k webináři přihlásit z domova) jméno, příjmení, datum a místo narození všech účastníků školení a rozlišení na referenta a vedoucího pro připravení Certifikátu!
Objednávkový formulář
Online: Nejsem úředník dle zákona č. 312/2002 sb.
POZOR: do "Poznámky" ve formuláři prosím zadejte EMAIL (na tento email dorazí pozvánka na webinář, může se tedy jednat i o soukromý email, pokud se budete chtít k webináři přihlásit z domova) jméno, příjmení, datum a místo narození všech účastníků školení a rozlišení na referenta a vedoucího pro připravení Certifikátu!