Strategické plánování obcí a měst může být v celé hierarchii koncepčních rozvojových dokumentů potenciálně nejúčinnější z hlediska prosazování principů udržitelného rozvoje v běžné praxi. Je to dáno podstatně jednoduššími vazbami a úzkými vztahy mezi fyzickými osobami (jednotlivými obyvateli dané obce/města), právnickými osobami (firmami sídlícími na administrativním území dané obce/města) a orgány veřejné správy, než jaké existují na mezinárodní úrovni, na úrovni státu a, koneckonců, i na úrovni kraje. Mimo jiné také vzhledem k menšímu počtu existujících či zpracovávaných koncepčních materiálů se zvláště občané středně velkých a menších měst i obcí mohou lépe orientovat v probíhajících a připravovaných procesech strategického plánování. Tím pádem se, v případě opravdového zájmu, mohou mnohem efektivněji podílet na rozhodování o způsobech řešení problémů, které odpovídají veřejnému zájmu, tj. zájmu většiny obyvatel obce/města.

Ing. Jan Mareš, MPA, LL.M. Příspěvek na výkon státní správy je nástrojem financování územně samosprávných celků pro…
celý text
Ing. Jan Mareš, MPA, LL.M. Otázka, zda obce hospodaří lépe než stát, se opakovaně objevuje v odborné…
celý text
Ing. Jan Mareš, MPA, LL.M. Chatboti se stávají stále významnějším nástrojem ve veřejné správě, kde napomáhají zvyšovat…
celý text