VAROVÁNÍ: Kybernetická a informační bezpečnost není otázkou zákonů, je otázkou pudu sebezáchovy!
Kybernetická a informační bezpečnost pro ORP
ZDARMA
14.11.2025 ONLINE
Víte co máte udělat hned a co do 31.12.2025? S čím začít jako první a proč? Jaké dokumenty musím vytvořit? Co všechno skýtá analýza rizik a proč se to vlastně dělá? Co znamená "Odpovědnost vedení"? A co uživatelé? Jsou dobře školeni nebo máte taky "Smolíčka Pacholíčka", co otevře Jezinkám? Jak všechno souvisí se ZoKB, vyhláškou a NIS2?
Máme pro vás řešení a to ZDARMA
Na online webináři 14.11.2025 probereme všechny výše vyřčené otázky (i ty nevyřčené) a vaše dotazy. Vzdělávací akce je obsahově koncipována tak, že poskytne všem uživatelům informace o tom, jak. co, kdy a proč musíme udělat, abychom dodrželi zákon. Cílem je vysvětlení "tušení souvislostí", poukázat na dobré návody jak na to a co je možné mít úplně ZADARMO.
Výklad všech témat je doprovázen příklady z praxe a u klíčových opatření je dán i stručný návod na jejich zavedení z pohledu vedení. Není požadovaná předchozí znalost problematiky kybernetické a informační bezpečnosti. Předpokládaná časová dotace vzdělávací akce je 1.5 hodiny.
Co budeme mimo jiné probírat:
- Klíčové povinnosti pro obce s rozšířenou působností.
- Ohlášení regulované služby: Jak do 60 dnů od účinnosti zákona ohlásit na Portál NÚKIB, zda poskytuje regulovanou službu. Zároveň ohlásit kontaktní údaje.
- Zavedení bezpečnostních opatření: Co do jednoho roku od registrace zavést a co je bezpečnostní opatření (např. řízení rizik, bezpečnost lidských zdrojů, detekce incidentů, řízení přístupových práv).
- Řešení incidentů: Jak hlásit významné kybernetické bezpečnostní incidenty Národnímu CSIRT týmu (přes Portál NÚKIB) a provádět protiopatření.
- Zabezpečení lidských zdrojů: Proč a jak zavést pravidla pro bezpečné chování uživatelů.
- Jak zajistit vstupní a průběžná školení zaměstnanců levně.
- Řízení a dokumentace: Proč vést a každoročně vyhodnocovat přehled bezpečnostních opatření.
- Nutnost uchovávat přehledy po dobu 4 let.
- Odpovědnost vedení: Prokazatelně se seznámit s povinnostmi a odpovědnostmi v oblasti kybernetické bezpečnosti.
- Zajistit dostatečné personální a technické zdroje.
- Dohlížet na provádění opatření a pravidelně se vzdělávat.
V případě jakýchkoliv dotazů nás kontaktujte na: vesela@catania.cz / 605 715 060
Lektor

Mgr. Vlastimil Veselý, MBA, LL.M. se již více jak 20 let pohybuje v oblasti veřejné správy, kde se aktivně věnuje problematice řízení pohledávek obcí se zaměřením jak na státní správu (místní poplatky, daňový řád, dělená správa, správní právo, insolvenci) tak i na samosprávu (pohledávky z pronájmů, procesní řízení). Nyní je na pozici výkonného ředitele společnosti CATANIA GROUP s.r.o. Vykonává také poradenskou a přednáškovou činnost pro města a obce, svazky obcí, mikroregiony, DSO, a to především v oblastech daňového řízení, insolvence, exekuce a řízení pohledávek. Věnuje se také publikační a metodické činnosti.
Uvidíme se 14.11. od 10:00 do 11:00