DAŇOVÝ SPECIÁL
pro vedoucí a pracovníky Finančních odborů a oddělení
10. - 13. 6. 2025
OMEZENÍ, ÚSPORNÝ BALÍČEK, NEDOSTATEK FINANCÍ, NOVELA DAŇOVÉHO ŘÁDU, NOVELA ZÁKONA O MÍSTNÍCH POPLATCÍCH, DOTACE, ROZPOČET, PORUŠENÍ ROZPOČTOVÉ KÁZNĚ, NOVÉ RUD.
To teď slýcháte stále častěji, a města budou muset v blízké budoucnosti řešit každou korunu do rozpočtu. Jak to udělat, aby bylo vše bez problémů pro vás i klienty? Co tak získat přehled, ujasnit si postupy a sjednotit procesy!
Máme pro vás řešení
DAŇOVÝ SPECIÁL 2025
Termín a místo konání:
10. - 13. červen 2025
Hotel U Jezera, U Jezera 767
281 51 Velký Osek
GPS pozice: 50°5'40.25"N,15°10'54.86"E
Lektoři: Mgr. Vlastimil Veselý, MBA, LL.M.; Ing. Ladislav Toman, MPA, LL.M.; Ing. Jan Mareš, MPA, LL.M.
Akreditace Ministerstva vnitra
Každý účastník obdrží osvědčení podle témat (bloků) absolvovaných z výběru:
1. Správa místních poplatků v praxi
2. Rozpočet města a obce jinak a efektivně
3. Daňový řád v kostce - novinky a metodika
4. Poskytování dotací z rozpočtu ÚSC
5. Správa pohledávek v insolvenci
Program semináře:
Úterý 10. června 2025:
12:00 – 13:00 – Příjezd a ubytování účastníků
14:00 – 17:00 – První tematický blok
17:00 – 18:00 – Konzultační blok k prvnímu tématu
18:00 – 20:00 – Večeře
20:00 - ? – Volný program s možnými konzultacemi
Středa 11. června 2025:
07:00 – 08:30 – Snídaně
09:00 – 13:00 – Druhý tematický blok
13:00 – 14:00 – Oběd
14:00 – 17:00 – Třetí tematický blok
17:00 – 18:00 – Konzultační blok k druhému a třetímu tématu
18:00 – 20:00 – Večeře
20:00 - ? – Volný program s možnými konzultacemi k druhému a třetímu bloku
Čtvrtek 12. června 2025:
07:00 – 08:30 – Snídaně
09:00 – 13:00 – Čtvrtý tematický blok
13:00 – 14:00 – Oběd
14:00 – 17:00 – Pátý tematický blok
17:00 – 18:00 – Konzultační blok k čtvrtému a pátému tématu
18:00 – 20:00 – Večeře
Oficiální ukončení DAŇOVÉHO SPECIÁLU
20:00 – ? - Volný program s možnými konzultacemi
Pátek 13. června 2025:
07:00 – 09:00 – Snídaně
09:00 – 10:00 – Odjezd účastníků
V rámci celého programu bude probíhat diskuse ke sjednocení praxe.
Po celou dobu odborného programu bude nejen o přestávkách k dispozici
občerstvení (káva, čaj, voda, koláč, chlebíček apod.).
Vybraná témata z jednotlivých kurzů – mohlo by Vás zajímat!
Správa místních poplatků v praxi
· Dopady novelizací zákona na místní poplaty před rokem 2024 a po něm (přechodné období?)
. Dopady nových postupů stanovení místních poplatků od roku 2024 a jejich úskalí
· Nový systém stanovení poplatku, vyměření, doměření nebo jeho navýšení
· Přihlašování do insolvence po 1.1.2024
. Platební výměry nebo HPS
· Judikatura a praktická metodika včetně vzorů pro rok 2024
Rozpočet města a obce jinak a efektivně
· Příprava a sestavení rozpočtu 2026
· Příjmy a výdaje rozpočtu 2024, jejich stanovení a konkrétní příklady
· Kompetence zastupitelstva a rady města
· Interní pravidla k přípravě rozpočtu
· Ekonomický vývoj a vybrané ukazatele – ČR, Evropa a svět
· Hospodaření a daňová predikce měst a obcí v ČR
· Interní pravidla pro změny rozpočtu
· Příklady rozpočtů vybraných měst a obcí
· Uživatelsky optimální podoba rozpočtu
· Rozpočtové provizórium
Daňový řád v kostce - novinky a metodika
· Dopad připravované novely zákona na procesní řízení
· Procesní nastavení řešení pohledávek s možností vymáhání pokut v zahraničí nebo celní správou
· Postup pro možnost vymáhání pokut po ukončení insolvenčního řízení
· Doručování a jeho účinky po a před novelou
· Zásadní judikatury a použití v praxi.
Poskytování dotací z rozpočtu ÚSC
· Druhy dotací
· Principy poskytování dotací
· Dotační programy, obsah žádostí apod.
· Proces administrace žádostí o dotaci
· Hodnocení a výběr žádostí, vč. rozhodnutí
· Veřejnoprávní smlouvy o poskytnutí dotace, vč. způsobů zveřejnění
· Proces administrace vyúčtování dotace
· Co kontrolovat?
· Porušení rozpočtové kázně
· Upozornění na nejčastější chyby a nedostatky
· Modelový příklad řízení o PRK, vzory rozhodnutí
Poskytování dotací z rozpočtu ÚSC
· Přihlašování jednotlivých pohledávek do insolvence
· Insolvence a daňové řízení, exekuce, odpisy apod.
· Novela zákona - už zase?
· Aktuální postupy a judikatura - možnost vymáhání pokut po ukončení insolvence!
· Současný postup při přihlašování místních poplatků
V případě jakýchkoliv dotazů nás kontaktujte na: vesela@catania.cz / 605 715 060
Komu je tento "Speciál" určen
Všem vedoucím pracovníkům finančních odborů či oddělení, kteří mají na starosti některou z uvedených témat nebo chtějí získat přehled o tématice a zdokonalit se v řízení svých podřízených. Všem, kdo mají na starosti jednu nebo více agend uvedených v nabídce.
Lektoři

Mgr. Vlastimil Veselý, MBA, LL.M. se již více jak 20 let pohybuje v oblasti veřejné správy, kde se aktivně věnuje problematice řízení pohledávek obcí se zaměřením jak na státní správu (místní poplatky, daňový řád, dělená správa, správní právo, insolvenci) tak i na samosprávu (pohledávky z pronájmů, procesní řízení). Nyní je na pozici výkonného ředitele společnosti CATANIA GROUP s.r.o. Vykonává také poradenskou a přednáškovou činnost pro města a obce, svazky obcí, mikroregiony, DSO, a to především v oblastech daňového řízení, insolvence, exekuce a řízení pohledávek. Věnuje se také publikační a metodické činnosti.

Ing. Ladislav Toman, MPA, LL.M. se již 10 let pohybuje v oblasti finanční problematiky. Působil jako učitel ekonomických předmětů v Českých Budějovicích či manažer logistiky a správy majetku. Od roku 2015 zastává pozici vedoucího finančního oddělení Města Písek. Vykonává také přednáškovou činnost pro města a obce, svazky obcí, mikroregiony, DSO, a to především v oblastech rozpočtu a financování měst a obcí.

Ing. Jan Mareš, MPA, LL.M. pracuje na magistrátu města Chomutova od roku 2001, z toho od roku 2002 jako vedoucí odboru ekonomiky. V rámci odborné praxe je již přes 10 let členem Finanční komise Svazu měst a obcí České republiky, kde se mj. podílel i na tvorbě Příručky pro člena zastupitelstva obce 2018. Od roku 2005 je členem Pracovní skupiny Finance, při Benchmarkingové iniciativě 2003, kde je od roku 2015 lídr pracovní skupiny finance a metodik finančních agend a analytik finančních a ekonomických procesů. Věnuje se i ratingovému hodnocení finanční a ekonomické kondice měst a obcí. Působí rovněž v několika pracovních a poradních skupinách ministerstva financí a ministerstva vnitra.
Cena za 5 akreditovaných kurzů včetně ubytování a stravy
(úterý až pátek) je 19.990 Kč
Cena za více zaměstnanců z jedné obce je 17.990 Kč/osobu
Cena v rámci studijního programu MPA je cena 24.990 Kč/osobu
POZOR - omezený počet míst PŘIHLASTE SE TEĎ!
Uzávěrka přihlášek 30.4.2025 v 16:00 hod.
To je za:
Bonusy...
Každá obec, která se účastní může získat 10% slevu na:
- Směrnici pohledávek
- Zákonné povinnosti obce
- Raiting finančního zdraví
...a navíc

Naše kurzy jsou účastníky hodnoceny jako vysoce kvalitní.
Objednávkový formulář
Jsem úředník dle zákona č. 312/2002 Sb.
POZOR: do "Poznámky" ve formuláři prosím zadejte email, jméno, příjmení, datum a místo narození všech účastníků školení a rozlišení na referenta a vedoucího pro připravení Osvědčení!